Zamknij

Walczą w obronie zabytkowego mostu...

08:00, 30.11.2024
Skomentuj
GÓRA KALWARIA Spółka PKP PLK, w ramach modernizacji linii kolejowej nr 12, przymierza się do likwidacji starego mostu kolejowego przez Wisłę, który jest jednym z symboli Góry Kalwarii. - Stary most z powodzeniem może służyć pieszym i rowerzystom, jest to szkodnictwo społeczne - uważają członkowie Towarzystwa Entuzjastów Kolei, którzy opowiadają się za pozostawieniem przeprawy
Towarzystwo Entuzjastów Kolei odrzuca argumenty PKP PLK, przemawiające za likwidacją mostu. Jednym z nich jest to, że wybudowanie nowej przeprawy obok starej wiązałoby się ze zmianą położenia torów. W związku z tym konieczne byłoby pozyskania dodatkowych, w tym prywatnych gruntów. Członkowie Towarzystwa dowodzą, że budowa nowego mostu po stronie północnej pozwoliłoby złagodzić łuk, po którym dziś biegną tory. Jeśli chodzi o niezbędne do tej operacji nieruchomości, to argumentują, że większość z nich i tak należy do PKP lub skarbu państwa.Kolejny argument PKP jest taki, że stary most jest w złym stanie technicznym. TEK uważa, że dotyczy to sytuacji, w której obiekt nadal byłby użytkowany jako most kolejowy i musiał znosić duże obciążenia dynamiczne. W przypadku użytkowania go przez pieszych i rowerzystów, zakres prac remontowych byłby znacznie węższy.

- Zresztą stan starego mostu po zaprzestaniu użytkowania go przez kolej, nie jest zmartwieniem PKP - uważają członkowie Towarzystwa. - Most powinien zostać przejęty przez samorządy i to one powinny o niego dbać, także przy wykorzystaniu środków zewnętrznych.

Towarzystwo Entuzjastów Kolei uważa, że PKP świadomie niszczy stare i zabytkowe obiekty kolejowe. Zaapelowało więc do lokalnych samorządów, aby zaprotestowały przeciwko likwidacji starego mostu w Górze Kalwarii.

- Większość mieszkańców kocha ten most i wiąże z nim same piękne wspomnienia - mówi Piotr Chmielewski, wiceburmistrz Góry Kalwarii przyznając, że projekt PKP PLK zakłada wybudowanie nowego mostu niemal w śladzie starego. - Gdyby stary most udało się zachować, rodzi się pytanie kto miałby utrzymywać go w dobrym stanie technicznym. To gigantyczna konstrukcja, a z tym wiąże się duża odpowiedzialność i - co tu kryć - równie duże pieniądze przeznaczone na konserwację. Jeśli PKP PLK nie widzi możliwości zachowania starego mostu, to my nie będziemy oponować. Mogę natomiast powiedzieć, że rozmawiamy z PKP na temat wybudowania kładki pieszo-rowerowej w ramach nowego mostu. Rozmowy są obiecujące, PKP przychylnie patrzy na ten pomysł.TW

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

ObserwatorObserwator

0 0

Członkowie Towarzystwa dowodzą, że budowa nowego mostu po stronie północnej pozwoliłoby złagodzić łuk, po którym dziś biegną tory - to ludziom między domami te tory poprowadzić chcą czy poprostu zburzymy ludzi domy i się martwić nie będziemy. Po za tym patrząc na mapę to tłumaczenie, że budowa nowego mostu złagodzi łuk po którym dziś biegną tory jest poprostu śmieszne. Ale najwyraźniej kasa musi się zgadzać więc trzeba coś zniszczyć aby na coś innego wydać i z czegoś zabrać. Wstyd. 09:22, 30.11.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinMarcin

0 0

Wydaje mi się że po tym moście i tak ludzie nie mogli chodzić. Most powinien zostać zmodernizowany, tak aby każdy mógł po nim jeździć rowerem i przechodzić na drugą stronę. A poza tym w Górze Kalwarii przydałby sie jeszcze jeden dodatkowy most. Tak samo jak między Otwockiem i Konstancinem. 19:32, 30.11.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PawełM.PawełM.

0 0

Marcin, może będzie A50 i nowy most. Bez tej drogi nie bardzo jest co łączyć.
KJ-Otwock - pełna zgoda. 13:50, 01.12.2024



Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu piasecznonews.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%