„Zwolnieni z Teorii” to platforma dedykowana studentom i licealistom do tworzenia własnych projektów społecznych. Uczniowie wiedzę wykorzystują w praktyce – nawiązują partnerstwa, uczą się pracy w zespole, tworzą harmonogram i budżet. Każdy, kto zrealizuje swój projekt, zostaje finalistą i otrzymuje międzynarodowy certyfikat z zarządzania. Ci, którzy osiągną największe efekty, otrzymują „Złote Wilki” – nagrody dla najlepszych projektów w Polsce.
Do naszej redakcji zawitała Krysia (mieszkanka Nowej Iwicznej) i Bartek (mieszkaniec Piaseczna), by namówić nas do współpracy w ramach promocji realizowanego projektu. W dziewięcioosobowej grupie licealistów z klasy matematyczno-informatycznej przygotowali edukacyjną stronę internetową dla uczniów szkół podstawowych, którzy interesują się informatyką i chcieliby pogłębić swoją wiedzę.
W dobie rosnącego zapotrzebowania na specjalistów IT edukacja informatyczna staje się kluczowa. Jednak dostęp do wysokiej jakości materiałów i kursów programowania nie zawsze jest równy dla wszystkich. Właśnie dlatego powstał projekt „Informejtycy”.
– Mało jest takich platform w internecie – mówi Krysia. – Chcieliśmy stworzyć taką stronę, z której sami chcielibyśmy skorzystać, ucząc się programowania.
Strona powstała dzięki współpracy dziewięcioosobowego zespołu licealistów z klasy I C w trzy miesiące.
– Do 2 kwietnia mamy czas na promocję – mówi Bartek. – Projekt będzie oceniany całościowo, nie tylko pod względem merytorycznym, ale także społecznej przydatności. Dlatego zależy nam, by jak najwięcej osób odwiedziło stronę i z niej skorzystało. To będzie miało wpływ na końcową ocenę projektu.
Adres strony:
Krysia i Bartek zgodnie przyznają, że swoją przyszłość widzą w rozwijaniu wiedzy informatycznej. Bartkowi dziś najbardziej atrakcyjna wydaje się praca przy tworzeniu nowych gier i rozwijaniu sztucznej inteligencji. Krysia chciałaby skończyć studia informatyczne na Uniwersytecie Warszawskim i pracować nad rozwojem sztucznej inteligencji.
Młodzi ludzie z optymizmem patrzą na jej rozwój – widzą więcej szans niż zagrożeń. Zapytaliśmy, czy nie przeraża ich wizja nakreślona w filmie Terminator, ale odpowiedzieli, że filmu nie oglądali, a sztuczna inteligencja stwarza ogromne perspektywy dla cywilizacyjnego rozwoju.
Trzymamy kciuki za dalsze sukcesy edukacyjne młodych mieszkańców powiatu piaseczyńskiego, a Państwa zachęcamy do odwiedzenia ich witryny internetowej, zarówno w celach edukacyjno-poznawczych, jak i w ramach wsparcia, które może wpłynąć na końcową ocenę projektu oraz otworzyć przed uczniami nowe perspektywy.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz