Planistom zależy na opinii mieszkańców
Proponując kilka wariantów przebiegu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, która ma prowadzić do CPK, planiści przekonują, że zależy im na opiniach, a także uwagach i wnioskach mieszkańców, gdyż pomogą one zoptymalizować przebieg nowej trasy. Pierwszą z gmin, przez które ma przechodzić autostradowa obwodnica Warszawy (A50) jest Góra Kalwaria. Pod uwagę brane są tak naprawdę dwa korytarze. W pierwszym, północnym, trasa ma przebiegać przez Wólkę Załęską, między Baniochą i Tomicami i dalej w kierunku Dobiesza (przez Chojnowski Park Krajobrazowy). W drugim wariancie autostrada będzie biegła między Wólką Załęską i Moczydłowem i dalej przez Mikówiec i Sierzchów.
- Gmina nie otrzymała na razie żadnych oficjalnych informacji w tej sprawie - podkreśla Piotr Chmielewski, rzecznik ratusza. - O prowadzonych konsultacjach dowiedzieliśmy się z internetu. Jeśli chodzi o ewentualne uwagi i wnioski, na pewno musimy przedyskutować kwestię proponowanych przebiegów trasy. Zapewniam, że będziemy podejmować działania zgodne z wolą naszych mieszkańców.
Zaniepokojeni mieszkańcy Ustanowa i Uwielin
Planowana droga miałaby przebiegać także przez teren gminy Prażmów. Tu również pod uwagę brane są dwa warianty. Pierwszy przez Ustanów (na granicy z Zalesiem Górnym w gm. Piaseczno), zaś drugi przez Uwieliny.
- W obydwu lokalizacjach mieszka sporo ludzi, którzy są zdecydowanie przeciwni tej inwestycji - mówi Tomasz Raczek, prażmowski radny. - Ta droga sprawi, że nasze życie zamieni się w koszmar, a piękna, zielona gmina - w getto. Dziś o godz. 16 w urzędzie rozpocznie się spotkanie komisji polityki przestrzennej i ochrony środowiska poświęcone temu zagadnieniu. Serdecznie zapraszam na nie wszystkich mieszkańców.
Wnioski i uwagi do "Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji" można składać do 10 marca, wypełniając stosowny dokument umieszczony na stronie internetowej CPK.TW
Darek19:53, 17.02.2020
No cóż rozwoju nie zatrzymany, tylko żeby ludziom płacili za ziemie cenę rynkową przynajmniej 100zł za metr kwadratowy to poprę tę inwestycję w przeciwnym razie jestem przeciw wobec bandyckim rekompensatom inwestorów powołujący się na spec ustawę .
Ewa20:13, 17.02.2020
Też uważam że drogi budować trzeba ale cana wykupu powinna być równa cenie rynkowej.
Drogowiec21:42, 17.02.2020
Od mazania przez urzędników flamastrem do mapie do zgody na realizację inwestycji drogowej jest jeszcze kilka ważnych etapów. Po pierwsze studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, koncepcja programowa i decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji. Na etapie STEŚ wytyczone zostaną dokładniejsze korytarze i jestem przekonany że żaden przez ustanów przechodzić nie będzie. Ostatecznie trasa będzie się pewnie mocno pokrywać z linią kolejową nr 12.
Anka00:02, 18.02.2020
koło Zalesia może iść bo to by uspokoiło ruch :D
Andy22:05, 18.02.2020
Jaki ruch rozładuje??? jak na nowobudowaną autostradę będzie wjazd jeden w Tarczynie a drugi w Górze Kalwarii. Ludzie rozróżniajcie zwykłe drogi od autostrad sześciopasmowych. Okoliczni mieszkańcy nie będą mieli jak z niej korzystać a obecnie istniejące drogi dojazdowe będą uzależnione od powstałych wiaduktów.
Marcin08:56, 18.02.2020
Nie budować kolejnej nitki wzdłuż drogi 50 tylko połączyć i zmodernizować ten kawałek do obwodnicy Góry Kalwarii i potem dalej. Zbędne wydawanie pieniędzy i kopanie po lasach, działkach ludzi przy lasach, którzy budując swoje wymarzone domy chcieli mieć spokój i bliskość zieleni - a tu nagle kolejna droga 50. Ręce opadają
Jo09:37, 18.02.2020
Gmina Prażmów jest teraz zapyziałą sypialnią z nędznym budżetem. Jedną z przyczyn jest brak dobrej infrastruktury drogowej. Poważne firmy nawet nie spojrzą na Prażmów a to od nich zależą przychody gminy choćby na te nieszczęsną kanalizację obiecywaną przy każdych wyborach.
Ogrodzona Autostrada bez żadnego zjazdu tylko pogorszy sytuację gminy dzieląc ją i zostawiając tylko smród. Jeśli mamy mieć choć trochę korzyści to jeśli już ma ta droga być, to niech będzie chociaż jakiś węzeł w gminie Prażmów.
h12:29, 18.02.2020
Niejedna gmina by chciała ... być tak zapyziała.
mieszkać dobrze12:55, 18.02.2020
Inwestycja potrzebna. Wariant przebiegu wzdłuż trasy kolejowej jest najmniej uciążliwy. Jest to teren najsłabiej zamieszkany i przy planowanej rozbudowie kolei - racjonalny. Będę mieszkać ok. 2,5 km od nowej autostrady i jestem na TAK.
Dla tych co zapomnieli, gm. Prażmów miała rezerwy na autostradowy pas drogowy, ale dzielenie na działki budowlane zwyciężyło.
Wydaje się, że węzeł powstanie w okolicach przejścia z nowym korytarzem S7, czyli ok. 10 - 15 km od Uwielin.
Dodatkowo poproszę o przysunięcie nowej trasy kolejowej nr 88 bliżej Prażmowa.
Dziękuję.
xxx11:50, 21.02.2020
Jeszcze więcej fluoru, kadmu, aluminium i polisorbatu lubisz?
Az20:29, 18.02.2020
Wiele inwestycji nie zostało wykonanych na naszych terenach, bo należą do terenów o podwyższonych walorach ekologicznych. A tu nagle zbudują nam autostrady. Cóż za konsekwencja w stosowalności prawa.
Mieszkaniec19:02, 19.02.2020
mogli by najpierw popatyrzeć na mapy czy te trasy nie idzą przypadkiem przez działki i ogrudki działkowe i mogli by zrobić żeby nie szła przez rezewaty przyrody i żeby szła na terenach bagiennych a nie komuś pod oknami chcą zarobić trasę szybkiego ruchu
kibic17:33, 20.02.2020
Wszystko już zdecydowane.
https://www.gddkia.gov.pl/frontend/web/userfiles/articles/s/sprawdz-na-mapie-przygotowanie-d_3198/mapa_pbd_10_01_2020.pdf
Marcin21:53, 20.02.2020
Ktoś wie jak ta autostrada ma przecinać Górę Kalwarię? Pijarska obok basenu jak mamy drogę pociągów ?
Marcin22:41, 20.02.2020
Oni to wybudują obok Basenu Góry Kalwarii
Rafał10:00, 21.02.2020
Ludzie wzięli kredyty by wyprowadzić się z Warszawy, pobudowali domy przed Górą Kalwaria przy lesie w ciszy i spokoju. Ktoś wpada na pomysł budowania autostrady z 6 pasami prze domy i lasy zamiast wyjść poniżej Góry Kalwarii gdzie są pola i nikomu by to nie przesadzało. Ci co planujecie pewnie mieszkacie w Warszawie w blokach w tym smogu jak Chińczycy i Was pewnie to nie interesuje bo po co pomyśleć jak można narysować na planach a potem na siłę zbudować taki moloch po 3 pasy w jedna stronę
Mieszkaniec10:12, 21.02.2020
Ludzie wyszli z Warszawy pobrali kredyty by wybudować domy blisko lasów w ciszy i spokoju. Ktoś sobie wpada na pomysł by poprawić życie ludziom i wybudować 6 pasów na kolejna drogę obok obwodnicy Góry Kalwarii, która w grudniu została otwarta. Za Góra Kalwaria tyle pustych pól bez domów
Dyzma13:25, 21.02.2020
To nie Szwajcaria, tu nikt apeli nie słucha...
Tomek16:00, 21.02.2020
Warunki mieszkalne jakie maja ludzie w Szwajcarii nie uzyskamy jeszcze przez długie lata
Łukasz20:20, 25.02.2020
Trasa 50 poniżej Góra Kalwaria została po to stworzona - działki, mieszkańcy, cała infrastruktura. Ludzie kupujący tam działki maja wpisy w aktach notarialnych. Tam jest dużo pustostanów, nie ma blisko domów i nie będzie przeszkadzać jak zostanie powiększona do autostrady - takie było założenie przy jej budowaniu.
Nie zgadzajmy się na inne warianty, nie niszczmy lasów, działek i domów ludzi, którzy budują się powyżej Góry Kalwarii. TOMICE, BANIOCHA, tam ludzie budują domy - zacznijmy myśleć razem. ŻĄDNY Z 5 WARIANTÓW tylko jeden wariant: trasa 50 do rozbudowy czyli do czego była ona planowana.
Wojtek22:25, 04.03.2020
Obwodnica powinna przebiegać zgodnie z Planem korytarzem 50- tki G.Kalwaria - Grójec - ...
Pod poniższym linkiem od 43 min. jest wypowiedź burmistrza Grójca, który mówi, ni mniej ni więcej, że minister Suski załatwił Grójcowi przesunięcie autostrady pod nos Piaseczna.
W Europie taka rzecz to kryminał. W Polandzie (od lat) to standard zachowań polityków patrz. Pinior.
włodek23:22, 04.03.2020
Jesteście bardzo zabawni z tymi komentarzami o odszkodowaniach. Tak dla informacji: kilka lat temu jedna z zainteresowanych obecna sytuacja gmin dołożyła nam podatek od zwiększenia wartości działek, które zostały podzielone. Zgodnie z prawem, chociaż bez sensu bo wartość działek ani trochę nie wzrosła. Trudno wg gminy wzrosła o kilkadziesiąt (!!) złotych za metr kwadratowy do mniej więcej 90 zł (co jest grubą przesadą). W kilka miesięcy później gmina zabrała nam trochę położonego najlepiej gruntu, bo na poszerzenie drogi. Jak myślicie, na ile został w odszkodowaniu wyceniony metr kwadratowy.........BINGO! 22 zł.!!!!!!
0 0
Tak jak wspomniał Drogowiec, trasa wzdłuż torów jest najbardziej realna, jest to szeroki pas ziemi, do tego państwowej a patrząc na mapy satelitarne z przed kilku lat, na tym odcinku zostaną poddane rozbiórce cztery gospodarstwa licząc od wiaduktu kolejowego na Jeziorce do skrzyżowania torowego w Czachówku. Jak na taką inwestycję to straty w ludziach nie jest duża.