Zamknij

Żądają zaprzestania polowań na terenie powiatu piaseczyńskiego!

13:15, 15.02.2020 Aktualizacja: 14:12, 15.02.2020
Skomentuj
Manula Kalicka i Stowarzyszenie Trzecie Drzwi zbierają podpisy pod petycją skierowaną do władz gminy Piaseczno oraz powiatu piaseczyńskiego o zaprzestaniu polowań na terenie powiatu i gminy Piaseczno.

- W związku z rozpoczęciem prac nad podziałem województwa mazowieckiego na obwody łowieckie, w imieniu niżej podpisanych obywateli i organizacji społecznych, zwracamy się o wyłączenie powiatu i gminy Piaseczno z nowo wyznaczanych obwodów łowieckich i o zaprzestanie prowadzenia gospodarki łowieckiej na terenie powiatu i gminy Piaseczno - szkodliwej dla mieszkańców oraz turystów - wzywają autorzy petycji. - Lasy są naszym wspólnym dobrem, miejscem rekreacji, celem wycieczek pieszych i rowerowych, dlatego należy o nie szczególnie dbać i je chronić.

W powiecie i gminie Piaseczno znajdują się tereny pełniące funkcje rekreacyjne i turystyczne, między innymi: Chojnowski Park Krajobrazowy.

- Ze względu na dużą liczbę osób tam przebywających przy niewielkiej powierzchni, polowania na tych obszarach nie powinny być dozwolone - uważają autorzy petycji. - Chcemy, by położone na terenie powiatu i gminy Piaseczno tereny zielone stanowiły miejsca obcowania z naturą, gdzie zmęczeni miejskim zgiełkiem mieszkańcy i turyści mogą spokojnie wypocząć nie przepędzani przez polujących myśliwych.

- Nie zgadzamy się na bestialskie mordowanie zwierząt dla rozrywki przy jednoczesnym ograniczaniu prawa do rekreacji i wypoczynku w naszych lasach - czytamy w petycji. - Nie życzymy sobie, żeby nasze dzieci spacerujące po piaseczyńskich łąkach i lasach narażone były na widok rozstawiających się do strzału myśliwych czy oglądały zwłoki zabitych zwierząt. Nie chcemy, by spokój zaburzały mieszkańcom dochodzące z bardzo bliska strzały. Duża część mieszkańców to ludzie, którzy wprowadzili się tu właśnie dlatego, że chcieli korzystać z bliskości przyrody. To właśnie oni budując swoje domy i często prowadząc działalność gospodarczą, płacąc na rzecz gminu i powiatu podatki, przyczyniają się do tego, że powiat i gmina należą do najzasobniejszych w Polsce.

- Łowiectwo na terenie powiatu i gminy Piaseczno stanowi zagrożenie dla mieszkańców i nie odpowiada na wyzwania współczesnych relacji na linii człowiek - dzikie zwierzęta - twierdzą autorzy petycji. - Mowa o niebezpieczeństwie ze strony dzikich zwierząt wynika z braku edukacji ludzi, jak postępować w przypadku spotkania ze zwierzęciem. Ewentualna ekspansja zwierzyny łownej na tereny miejskie wiąże się z obecnością pewnych rodzajów upraw, które stanowią podstawowy pokarm dla zwierzyny oraz z dokarmianiem zwierząt przez koła łowieckie.

- Każde polowanie niesie za sobą ryzyko śmierci lub postrzelenia postronnych osób - podkreślaną autorzy petycji. - Każde polowanie zakłóca życie ludzi i zwierząt. Liczymy na to, że Państwo jako ludzie świadomi, wybrani przez mieszkańców, jako ich bezpośredni przedstawiciele i obrońcy ich praw, a także ludzie wiedzący o konieczności ochrony środowiska naturalnego oraz jego wartości, potrzeby jego zrównoważonego rozwoju podejmiecie natychmiastowe niezbędne działania - zwracają się do lokalnych władz. - Liczymy w związku z tym, iż wesprą Państwo tę inicjatywę obywatelskiego sprzeciwu i naszego prawa do swobodnego korzystania z życia wśród przyrody i zgodnie z jej prawami. Podsumowując, trudno jest wskazać zasadne argumenty, dla których powiat i gmina Piaseczno powinno pozwolić na kontynuowanie polowań na naszym terenie.Z pełną treścią petycji można zapoznać się na stronie petycjeonline.com. Tam zainteresowani mogą również wesprzeć inicjatywę autorów petycji.AB

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(22)

yadekyadek

0 0

A może na tym portalu powinna pojawiać się informacja o terminach i miejscach polowan, tak jak to jest w przypadku wyłączeń prądu

14:28, 15.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AlfAlf

0 0

Nie bo patusy będą chodzić i próbować je zakłócać

14:55, 16.02.2020

KucykKucyk

0 0

Demagogia - z definicji: szukanie kozła ofiarnego, stosowanie nielogicznych, ale przekonujących argumentów.

Czytając powyższe mogę śmiało przywołać tekst jako wzór demagogii. Mamy oto zakłócanie spokoju, uniemożliwianie wypoczynku, zawładnięcie wspólnej przestrzeni, szpalery zwyroli z bronią, salwy wystrzałów, dzieci oglądające zwłoki, świszczące kule, śmierć, krew, cierpienie i spadek wartosci nieruchomości.
Tylko ja tu, w tym piaseczyńskim lesie mieszkam od ponad 40 lat i nie przypominam sobie abym cokolwiek takiego widział. W sumie podczas moich spacerów czy jazdy rowerem, motorem, samochodem ani razu nie trafiłem na polowanie. Hola, hola - a czy mnie ktoś tu nie ładuje w konia? Kucyk to nie jeleń, się na końskie boby tak łatwo nie nabierze.
Dobra, załóżmy ze na piaseczyńskiej ziemi odbywają się polowania. Jedno, dziesięć, sto rocznie. Ale przecież nikt nie wali ze sztucera na ulicach. Nikt nie sieje śrutem w niedzielne południe na Górkach Szymona. To wszystko odbywa się gdy ranne wstają zorze i mokry opar się na bagnistych łąkach unosi, a przeciętny piasecznianin chrapie we wyrze. Dzieje się to w ustronnych miejscach zapomnianych przez ludzi. I może dlatego o tym nie wiem. Może dlatego nie widziałem.

Pani Manulo, jest tak, czy też nie jest? Może tak jak ja, Pani nigdy nie była świadkiem polowania w naszym powiecie, czy też jest inaczej? Mogę się mylić i rzeczywiście hordy barbarzyńców ze strzelbami grasują wszędzie, ale jeśli się nie mylę to może warto się zastanowić czy jest sens pisać takie demagogiczne emocjonalne wytwory? A czemu - żeby ludzie nie odbierali Pani jako takiej drugiej Grety Thunberg tupiącej nóżkami i z przesadnie groźną miną straszącej końcem świata. To zwyczajnie Pani nie przystoi. Choćby ze względu na wiek.

17:49, 15.02.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

simian raticussimian raticus

0 0

No fajnie, przyjmijmy, że polowania odbywają się gdy ranne wstają zorze i nawet wredni ekolodzy śpią w swoich legowiskach, więc raczej mało któremu człowiekowi myśliwy może wpakować kulkę w czaszkę, brzuch lub kręgosłup.

Ale czy zastanawiałeś się może kiedyś, Kucyku (na marginesie: nawet pasowny nick), po co są w ogóle te polowania?

Możnaby zrozumieć, gdyby polujący byli biedakami, których nie stać na pożywienie i polują z powodów egzystencjalnych – żeby przeżyć. Ale przecież wszyscy (może poza tobą?) wiedzą, że polowania urządzają sobie ludzie należący do społecznej i finansowej elity. Zawsze zresztą tak było. Myśliwi nie są biedakami. Ci, którzy polują z biedy, to (niektórzy) kłusownicy. Myśliwi polują w majestacie prawa, bo sami to prawo tworzą, a kłusownicy to przestępcy – bo oni prawa nie tworzą.

Mamy więc ustalone, że myśliwi to ludzie, którzy po prostu lubią sobie polować na zwierzęta. Mają takie hobby, że lubią coś zabić i to im sprawia przyjemność. Ot tak, po prostu. A tobie to nie przeszkadza, a nawet – sądząc z twojego wpisu - wręcz przeciwnie.

No to wyobraź teraz sobie, że komuś mogłoby sprawiać przyjemność zabijanie kucyków albo ludzi. No bo niby dlaczego nie zabijać ludzi i nie obdzierać ich ze skóry, jak ktoś to lubi? Szczególnie, jak się to robi gdy ranne wstają zorze i mało komu to przeszkadza?

No powiedz, kucyku, dlaczego ktoś miałby ciebie nie zabić, jak mu na to przyjdzie ochota?

P.S. Nie znam Pani Manuli, ale coś mi się wydaje, że kulturalnemu kucykowi nie wypada wytykanie kobiecie wieku. Rozumiem, że tobie wypada.

Co do Grety T., to czy potrafisz uzasadnić bijące z twojego wpisu przekonanie, że młoda, to głupia, a więc każdy „dorosły” (poza Panią Manulą, oczywiście) prezentujący inne spojrzenie na świat i jego przyszłość z założenia ma świętą rację? Ja bym tam w takim podejściu był wstrzemięźliwy, choćby dlatego, że Greta T. i jej rówieśnicy będą musieli żyć na świecie, który im pozostawimy. Nas już wtedy nic nie będzie obchodzić, a ich i ich dzieci będzie musiało. Przy czym nadmieniam, że odnośnie przyczyn efektu cieplarnianego nie podzielam dominującej obecnie teorii.

23:20, 15.02.2020

ManulaManula

0 0

Wczoraj strzelano w lesie. A kolezanka 2 tyg temu wjechala konno na teren polowania i to ona jest inicjatorka petycji.

09:48, 16.02.2020

MieszkaniecMieszkaniec

0 0

Pani Manula i Stowarzyszenie Trzecie Drzwi jak chce cie zakazać polowania na terenie powiatu piaseczyńskiego to weźcie i pilnujcie ludziom pola i łąki, żeby dziki nie rył.

18:46, 15.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SMSM

0 0

Hahhahaha. Nie wierzę w to co czytam! Stek bezsensownych argumentów bez spójnej logiki. Brak słów!

19:16, 15.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ANDRZEJANDRZEJ

0 0

Mam pytanie do Ekologów,, gdzie byliście jak lało się szambo do Wisły, i może by ktoś zapłacił kierowcom za spotkanie np. Z dzikiem lub sarną,,

20:04, 15.02.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

simian raticussimian raticus

0 0

Jak cię sarna napadła, to może niech ona ci zapłaci?

Aha, sarna po szaleńczym ataku na twój samochód pewnie nie żyje?

Rozumem, że wcześniej ta sarna podstępnie wywabiła cię z domu i kazała jechać autem przez pola i lasy.

Seks obiecywała czy co?

Jak uważasz, że obowiązkiem sarny jest siedzenie gdzieś w głębi lasu i czujne trzymanie się w odległości co najmniej 0,5 km od każdego człowieka – także tego, który nagle wypada wprost na nią w swojej metalowej maszynie – to może spróbuj choć na chwilę odwrócić sytuację i zmienić optykę: otóż wyobraź sobie, że taka sarna (a nawet i zając, którego obecnie trudno uświadczyć, bo myśliwym udało się wybić prawie całą populację) może uważać, że ludzie nie powinni wychylać nosów ze swoich domów, żeby nie przeszkadzać w spokojnym bytowaniu sarnom i innym zwierzętom.

A może jakiś sarni bóg nakazał sarnom czynić sobie ziemię poddaną? W boga chyba wierzysz, nie?

22:33, 15.02.2020

dropikdropik

0 0

Kto zwróci życie sarnie po tym jak ją rozjechała swoim samochodem ? Może zwolnij jak jedziesz przez lat

08:13, 16.02.2020

ryngoryngo

0 0

Demagogia i oszołomstwo Mieszkam tu 70 lat i widziałem nie jedno polowanie choć odbywają się sporadycznie. Nie słyszałem aby z tego powodu stała się komuś jakaś krzywda.Nie siejcie propagandy.

20:20, 15.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

simian raticussimian raticus

0 0

Krzywda się nikomu nie stała – czyli to były tzw. „bezkrwawe łowy”? Myśliwi chodzili sobie po lesie z aparatami fotograficznymi i strzelali zwierzętom fotki?
To ty, chłopie, prawdziwego polowania nigdy nie widziałeś...

23:28, 15.02.2020

AnnaAnna

0 0

Popieram. Jeżdżę konno po lasach chojnowskich. Uciekałam przed polowaniami w środku dnia. Raz odgłosy nagonki dochodziły z każdej strony. Nie wiedzieliśmy, gdzie się schować. Konie ciemne, nasze ubrania ciemne. Wyjechałam mokra z tego lasu. Innym razem strzały, gdzieś niedaleko. Koń się spłoszył.
Kiedyś spotykałam w lasach dziki, sarny, zające. Dzisiaj to rzadki widok. Nawet nie widać zrytych przez dziki miejsc.

22:32, 15.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RezusRezus

0 0

Dzików nie widać bo większość padło o ASF, ja sarny i inne łosie często spotykam przebiegające przez jezdnię, często też trafiają, a co do jazdy konno to już nie raz schodziłem z drogi jeźdźcom bo płochliwe konie mieli. Koniem to na wybieg a nie do lasu, mało stadnin? Myśliwym nie jestem ale skoro gej z gejem może walczyć o swoje to i myśliwy ma do tego prawo. Każdy robi to co lubi. Ekolodzy lubią innym przeszkadzać ale jak miliony hektolitrów fekaliów Wisłą płynęło to ekologa tam nikt nie uwidział. Czy to jest tolerancja? Nie to jest "wybiórcza" tolerancja.

01:45, 16.02.2020

dropikdropik

0 0

Zabijanie dla przyjemności ? To może zrobić się tylko w chorej katolickiej glowie?! Myśliwi to właśnie jest prawdziwa uprzewilejowana kasta .

08:16, 16.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BobBob

0 0

Oczywiście ja prezydentem był bigos to polowania były ok, co za zakłamanie.

08:40, 16.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JOE BLACKJOE BLACK

0 0

Większość moich kolegów (70%) należy do miejscowych kół - mieszka i płaci tu podatki. Każdy z nas wie, że w pobliżu: Górki Szymona, Zimnych Dołach (SPALONEJ) czy postoju kolejki wąskotorowej w Runowie, szlakach turystycznych, traktach konnych i miejscach częstej rekreacji okolicznych mieszkańców - NIE POLUJE SIĘ! Wychodzimy wszyscy z założenia, że mogą tam być nasze dzieci, koleżanki i koledzy, dzieci sąsiadów, sąsiedzi i przyjaciele.

Bardzo dobrze od wielu lat (30-60), znamy tu wszyscy każdy krzak, gdzie dołek, gdzie górka i gdzie może polecieć niszcząca wszystkich życie ”kulka”

Nie widać nas nocą dla tego, że znamy tu życie prawie każdego.

10:39, 16.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LesnikLesnik

0 0

Wiele za wiele przeciw aczkolwiek nie wiem ileu z was pomagało wydostać się osoba z auta w które wpadł jelen. Ps zapytajcie strażaków a później piszcie bzdury

11:18, 16.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RokitnikRokitnik

0 0

Debilizm twórców tej petycji. Bardzo fajnie pisze takie głupoty. Takie pytanie, czy twórcy tej głupoty wezmą na siebie finansową odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez zwierzynę ? No nie, bo z mocy prawa spadnie to na powiat. A powiat skąd weźmie na to kasę ? A no obetnie w budżecie z dróg, szkół, przedszkoli, żłobków, różnego rodzaju pomocy. Bo pancia ma wizję powiatu bez myśliwych. A może pancia ma wizję holenderską regulacji stanu zwierzyny ? Czyli gaz i krematorium ? Jakże to pięknie współgra z ojcem współczesnej ochrony zwierząt, twórcy pierwszej współczesnej ustawy o ochronie zwierząt, a był nim Adolf Hitler.

12:07, 16.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

werwer

0 0

A kto będzie wypłacał odszkodowania rolnikom, te nawiedzone baby? Normalnie wypłaca koło łowieckie dzierżawiące obwód, ale one przecież chcą, żeby obwody zlikwidować. Nie mówcie, że państwo, ja się do tego nie chcę dokładać. A taki eksperyment by się wreszcie przydał, wstrzymać polowania na 2 lata i się skończą idiotyzmy bab z kotem.

12:36, 16.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŻMIJAŻMIJA

0 0

Żądam zaprzestania jazy obcych samochodów po drogach gminnych i powiatowych!

Drogi są nasze! My tu płacimy podatki!

Niech sobie jeżdżą i zabijają ludzi na innych drogach, ile już tu zginęło ludzi!

Burmistrzu i Starosto obudźcie się!

13:36, 16.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlfaAlfa

0 0

A może petycja przeciw petycji tego żałosnego stowarzyszenia ? Albo wgl przeciwko takim stowarzyszeniom. Już w puszczy białowieskiej zrobiły dobrze te gamonie. Na niczym się nie znajomych tylko wiedzą jak zamieszania narobić

14:58, 16.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BogdanBogdan

0 0

Baba na koni to święta krowa w lesie, nie zbliżaj się bo koń poniesie, okiełznać go mie umie, więc petycją się podpiera ta stara cholera

16:41, 16.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KierKier

0 0

Debili widac co raz wiecej, ekotłumoki...

18:40, 16.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŻMIJAŻMIJA

0 0

Panie STAROSTO!

Stowarzyszenie Trzecia Ręka ma wspaniały Biznes Plan na przejęcie bankrutującego powiatu :))))) przez wypłacane szkody łowieckie :)))))

Głupi tam nie siedzą :))))

18:54, 16.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lawyerlawyer

0 0

Szanowni Państwo,
zarówno przeciwnicy jak i zwolennicy łowów. Starosta a tym bardziej Burmistrz Piaseczna nie ma takiej legitymacji żeby wyłączyć powiat lub gminę z terenów łowieckich. To tak jakbyśmy my Polacy chcieli zakazać noszenia turbanów w Indiach, Iranie czy Afganistanie.

Ustawa prawo łowieckie oraz odrębne przepisy na jej podstawie wydane szczegółowo i w sposób jednoznaczny to potwierdzają.

Żadna partia polityczna nie pozwoli sobie na zmiany tych przepisów (ustawy) z obawy na utratę ponad 700tyś wyborców.

To tak na wstępie, mając podniosłość tu panującej atmosfery z obawy, aby jedni i drudzy piaseczyńskiej nie skakali sobie do oczu.

08:51, 17.02.2020

bmtbmt

0 0

Łowczy z bronią mają odwagę strzelać do bezbronnych zwierząt, a Wydział Architektoniczno-Budowlany ma odwagę wydawać pozwolenia na budowę domów w lasach. Kierowcy mają odwagę rozwijać znaczną prędkość na drogach i narzekać, że to zwierzęta czekały tylko na to, by wpaść na ich maskę. Co to za bezkrytycznie odważni ludzie, nieprawdaż ?

18:57, 16.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŻMIJAŻMIJA

0 0

Trzeba napisać do Ministra Sprawiedliwości, żeby zlecił Ministrowi Finansów rewizję w tym PlatwOrmianym stowarzyszeniu.

19:04, 16.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MysliwyMysliwy

0 0

Jestem myśliwym i powiem tylko że ja jestem za zaprzestaniem polowań ( Tak jak chcą ekoterrorysci) przynajmniej na okres 3 lat. Potem cały naród przyjdzie prosić tych ,,wrednych,, myśliwych o pomoc.

19:54, 16.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AndrzejAndrzej

0 0

Tak popieram! Nie ma zgody na zabijanie dla zabawy! Polowanie to potworną okrutna rzeż niewinnych czujących istot. Podpisane!

14:28, 31.03.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%