Zamknij

Kolejarze biorą się za linię kolejową Skierniewice - Łuków. Wróci ruch pasażerski!

14:00, 15.02.2019
Skomentuj
POWIAT PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały opiewającą na 32 mln zł umowę na projekt przebudowy żelaznej trasy nr 12,aby był nią możliwy przewóz pasażerów. Wykonawcy zaprojektują m.in. przebudowę peronów w Górze Kalwarii, Prażmowie i Tarczynie. Roboty mają być zrealizowane w latach 2022-2025

Linia Skierniewice - Łuków o długości 160 km łączy obszar województwa łódzkiego, mazowieckiego i lubelskiego. Jest częścią jednego z głównych korytarzy transportowych ze wschodu na zachód (trasa C-E 20) oraz towarową obwodnicą Warszawskiego Węzła Kolejowego. Po modernizacji będzie mogła ponownie obsługiwać przewozy pasażerskie na odcinku Skierniewice - Pilawa.

Szybkie i wygodne podróże

Dokumentacja projektowa określi zakres robót, które należy wykonać na linii nr 12 Skierniewice - Łuków. PKP PLK zamierzają przebudować perony na 13 stacjach i przystankach na odcinku Skierniewice - Pilawa, tj. Długokąty, Puszcza Mariańska, Mszczonów, Jeżewice, Tarczyn, Prażmów, Czachówek Wschodni (Królewski Las), Góra Kalwaria i Osieck.

- Pasażerowie zyskają komfortowe warunki podróży. Perony będę wyższe, wyposażone w nowe ławki, wiaty, informację pasażerską oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK SA.

Wygodne dojście do pociągów dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się zapewni budowa 4 przejść podziemnych (Puszcza Mariańska, Mszczonów, Tarczyn i Góra Kalwaria). Trasa zostanie dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Obecnie na trasie składy towarowe jeżdżą odcinkowo z prędkością 50-60 km/h.

Sprawny i bezpieczny przewóz towarów

Dokumentacja przewiduje modernizację linii Skierniewice - Łuków tak, aby umożliwić kursowanie pociągów towarowych o długości 750 metrów. Zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości i wąskie gardła. Wykonawca przygotuje ekspertyzę dotyczącą budowy drugiego toru na moście nad Wisłą w Górze Kalwarii. Modernizacja ponad 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 30 mostów umożliwi sprawny przejazd cięższych składów towarowych kursujących korytarzem wschód - zachód (trasa C-E 20).

Zakładane jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego dzięki przebudowie 73 skrzyżowań kolejowo-drogowych oraz wprowadzeniu nowoczesnego systemu sterownia pociągami. To wszystko pozwoli zwiększyć przepustowość, czyli z linii skorzysta więcej pociągów.

- Projekt ma być gotowy w ciągu trzech lat. Początek prac budowlanych planowany jest na 2022 r. a zakończenie w 2025 r. Szacowany koszt realizacji inwestycji  to około 2 miliardy złotych - podaje Mirosław Siemieniec.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

xxxlxxxl

0 0

Ciekawe czy po remoncie będzie możliwość wyprawy z Piaseczna do Tarczyna lub z ponownie do Pilawy.

20:34, 15.02.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PawelPawel

0 0

Oczywiście że tak :)

06:02, 19.02.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Piotr.SPiotr.S

0 0

No nareszcie z piaseczna do Łukowa przez stoczek Łukowski

08:00, 01.03.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

0 0

Czyli będzie tylko aktywny przejazd ze Skierniewic do Pilawy? Czy również dalej? Mam namyśli do Łukowa przez Stoczek Łukowski.

18:42, 25.03.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu piasecznonews.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%