Na początku listopada Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetargi na świadczenie usług przewozowych na lokalnych liniach autobusowych funkcjonujących w ramach systemu łączącego gminę Konstancin-Jeziorna i gminę Piaseczno z Warszawą. Kilka dni wcześniej został ogłoszony podobny przetarg na świadczenie usług przewozowych w gminie Stare Babice.
10, 6 i 2 linie
Do obsługi gminy Piaseczno planowanych jest dziesięć lokalnych linii autobusowych. Tu będą spore zmiany. I tak:
Te zmiany wynikają z wniosków samorządu Piaseczna poprzedzonych konsultacjami z mieszkańcami. Część tras linii L zastąpią obecne linie P uruchamiane przez Piaseczno. Skierowanie linii L13 do Góry Kalwarii będzie możliwie dzięki współpracy Piaseczna i Góry Kalwaria.Trasy pozostałych linii nie zmienią się:
Zwycięzca konstancińskiego przetargu będzie obsługiwał pięć linii lokalnych:
Operator zapewni sześć autobusów, którymi w ciągu roku przejedzie 478 tys. wozokilometrów.Operator, który wygra postępowanie przetargowe na świadczenie usług przewozowych w Starych Babicach zapewni obsługę dwóch linii lokalnych: L-6 z Pilaszkowa do Warszawy (Stare Bemowo) i L-7 z Dziekanowa Leśnego do starostwa w Ożarowie Mazowieckim. Planowana praca przewozowa, którą wykona łącznie pięć autobusów to 285,5 tys. wozokm.
Niebieskie autobusy
Firmy, które chcą wziąć udział w przetargu muszą zapewnić autobusy nie starsze niż ośmio- lub dziesięcioletnie, nieskopodłogowe lub z częściowo obniżoną podłogą. Autobusy będą pomalowane na niebiesko. Pojazdy, przed rozpoczęciem przejazdów, przejdą proces certyfikacji. Jego celem będzie dokładne sprawdzenie, czy spełniają wszystkie wymagania określone przez Zarząd Transportu Miejskiego w dokumentach przetargowych. Po rozpoczęciu przewozów wszystkie pojazdy będą poddawane obsłudze codziennej i bieżącej (raz w tygodniu i raz w miesiącu), co pozwoli na utrzymanie pojazdów w dobrym stanie technicznym, higienicznym i estetycznym w ciągu całego czasu obowiązywania umowy.Zarząd Transportu Miejskiego wymaga także od operatorów zatrudnienia kierowców na podstawie umowy o pracę. Kierowcy zaś będą musieli wykazać się m.in. znajomością układu komunikacyjnego i topografii aglomeracji oraz znajomością przepisów porządkowych i taryfowych.
Elki od ponad 10 lat z nami
Pierwsza linia lokalna została uruchomiona w Lesznowoli 2009 roku. Ideą nowego rozwiązania komunikacyjnego było zapewnienie mieszkańcom podwarszawskich gmin transportu zbiorowego, którym mogli dojechać do stacji kolejowej lub przystanku obsługiwanego już przez autobusy warszawskich linii.W autobusach linii L obowiązują bilety ZTM od dobowego wzwyż, z uwzględnieniem ważności w danej strefie biletowej, w której porusza się autobus, a także bilety emitowane przez operatorów.
Obecnie mieszkańcy podwarszawskich gmin korzystają z 45 linii lokalnych oznaczonych od L-1 do L49. Łączna długość linii przekracza 730 km, a średnia długość to 15 km. Źródło: ztm.waw.pl
Ania09:31, 17.11.2020
Może jakaś linia z Józefosławia do lotniska Chopina..
Mieszkaniec Kierszka09:29, 18.11.2020
Na południe od Józefosławia to L-39 wjeżdża do Piaseczna Julianowską (przystanek Urbanistów). I pytanie co dalej - tak, jak teraz w prawo do Okulickiego (Lamina) czy prosto obok pętli 739 do Chyliczkowskiej. Poza tym, nie da się w prawo skręcić z Chyliczkowskiej w Puławską. I jeszcze po przedłużeniu za Dworzec PKP P-no, jak konkretnie dalej do szpitala (bo Al. Kalin jest przy samym wylocie na Górę Kalwarię)?
Po proponowanych zmianach powstanie bardzo długa linia, której trasa będzie w kilku miejscach przebiegać przez zakorkowane ulice. To oznacza po pierwsze opóźnienia, a po drugie konieczność dodania nowych pojazdów oraz zwiększenia częstotliwości (albowiem niewątpliwie przybędzie klientów).
0 0
Może od razu do Modlina? Jak kogoś stać na łatanie samolotem to na taksówkę zwykle też.