Linia Skierniewice - Łuków o długości 160 km łączy obszar województwa łódzkiego, mazowieckiego i lubelskiego. Jest częścią jednego z głównych korytarzy transportowych ze wschodu na zachód (trasa C-E 20) oraz towarową obwodnicą Warszawskiego Węzła Kolejowego. Po modernizacji będzie mogła ponownie obsługiwać przewozy pasażerskie na odcinku Skierniewice - Pilawa.
Szybkie i wygodne podróżeDokumentacja projektowa określi zakres robót, które należy wykonać na linii nr 12 Skierniewice - Łuków. PKP PLK zamierzają przebudować perony na 13 stacjach i przystankach na odcinku Skierniewice - Pilawa, tj. Długokąty, Puszcza Mariańska, Mszczonów, Jeżewice, Tarczyn, Prażmów, Czachówek Wschodni (Królewski Las), Góra Kalwaria i Osieck.
- Pasażerowie zyskają komfortowe warunki podróży. Perony będę wyższe, wyposażone w nowe ławki, wiaty, informację pasażerską oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK SA.Wygodne dojście do pociągów dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się zapewni budowa 4 przejść podziemnych (Puszcza Mariańska, Mszczonów, Tarczyn i Góra Kalwaria). Trasa zostanie dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Obecnie na trasie składy towarowe jeżdżą odcinkowo z prędkością 50-60 km/h.
Sprawny i bezpieczny przewóz towarów
Dokumentacja przewiduje modernizację linii Skierniewice - Łuków tak, aby umożliwić kursowanie pociągów towarowych o długości 750 metrów. Zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości i wąskie gardła. Wykonawca przygotuje ekspertyzę dotyczącą budowy drugiego toru na moście nad Wisłą w Górze Kalwarii. Modernizacja ponad 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 30 mostów umożliwi sprawny przejazd cięższych składów towarowych kursujących korytarzem wschód - zachód (trasa C-E 20).
Zakładane jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego dzięki przebudowie 73 skrzyżowań kolejowo-drogowych oraz wprowadzeniu nowoczesnego systemu sterownia pociągami. To wszystko pozwoli zwiększyć przepustowość, czyli z linii skorzysta więcej pociągów.
- Projekt ma być gotowy w ciągu trzech lat. Początek prac budowlanych planowany jest na 2022 r. a zakończenie w 2025 r. Szacowany koszt realizacji inwestycji to około 2 miliardy złotych - podaje Mirosław Siemieniec.
0 0
Ciekawe czy po remoncie będzie możliwość wyprawy z Piaseczna do Tarczyna lub z ponownie do Pilawy.
0 0
Oczywiście że tak :)
0 0
No nareszcie z piaseczna do Łukowa przez stoczek Łukowski
0 0
Czyli będzie tylko aktywny przejazd ze Skierniewic do Pilawy? Czy również dalej? Mam namyśli do Łukowa przez Stoczek Łukowski.