- To kluczowe przedsięwzięcie, które poprawi komunikację publiczną na naszym terenie – argumentuje radny. Marcin Kania przypomina, że projekt dobudowy torów wraz z przebudową infrastruktury towarzyszącej, w tym przejazdów, jest na etapie opracowywania dokumentacji przedprojektowej. Zakończenie prac nad studium wykonalności planowane jest w pierwszym kwartale tego roku. Następnie opracowana zostanie dokumentacja projektowa, umożliwiająca realizację inwestycji.
- Realizacja zadania zależy jednak od zapewnienia odpowiedniego finansowania – przypomina radny Kania. - Z uwagi na rosnące potrzeby komunikacyjne mieszkańców, konieczne jest zapewnienie odpowiednich funduszy umożliwiających realizację poszczególnych etapów projektu.
Niedawno PKP raz jeszcze potwierdziło swoje plany dotyczące konkretnych już rozwiązań komunikacyjnych na naszym terenie, które zostaną wcielone w życie przy okazji budowy dodatkowego toru do Piaseczna. I tak w Nowej Iwicznej (ul. Krasickiego) powstanie skrzyżowanie bezkolizyjne. Pociągi będą jeździły wiaduktem, zaś droga, wraz z ciągiem pieszo-rowerowym będzie przebiegała pod linią kolejową. Przejazd w ul. Słonecznej w Starej Iwicznej zostanie zlikwidowany. Powstanie tam podziemne przejście pieszo-rowerowe. Wraz z budową nowej drogi 721 bis, która połączy Piaseczno z węzłem Lesznowola, nad linią kolejową powstanie wiadukt drogowy. Zlikwidowany zostanie również przejazd w ul. Jana Pawła II w Piasecznie. Zamiast niego powstanie bezkolizyjne skrzyżowanie (wiadukt kolejowy) na przedłużeniu Orężna-Nadarzyńska. Droga i ciąg pieszo-rowerowy znajdą się pod torami na poziomie -1. Pod wiaduktem drogowym na 721 bis powstanie przystanek osobowy, na którym będą zatrzymywały się pociągi. Zmieni się także dostęp do peronów w Nowej Iwicznej. Będzie można się do nich dostać od strony ul. Zgody poprzez przejście podziemne oraz od strony ul. Krasickiego (przez ul. Torową).
TW
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz