Upragniona rozbudowa drogi 79! Czy z Piaseczna do Góry Kalwarii dojedziemy szybciej i bezpieczniej?

12

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie przeanalizuje możliwości rozbudowy drogi krajowej nr 79, między Piasecznem a Górą Kalwarią – poinformował portal rynekinfrastruktury.pl. Koncepcja ma objąć pięć odcinków o łącznej długości ponad 13 km, jej celem jest poprawa przepustowości drogi

Zadaniem projektanta będzie opracowanie koncepcji rozbudowy drogi krajowej nr 79 od Piaseczna (na wysokości skrzyżowania z ul. Syrenki) do obwodnicy Góry Kalwarii. Przeanalizowanych zostanie pięć odcinków.

Pierwszy, o długości 2 kilometrów od skrzyżowania z ul. Syrenki do ul. Żeromskiego (bez samego skrzyżowania).

Drugi, o długości 3,02 km, to odcinek od ul. Żeromskiego (ze skrzyżowaniem) do ul. Wschodniej (ze skrzyżowaniem) w Żabieńcu.

Trzeci, o długości 2,78 km, od ul. Wschodniej (bez skrzyżowania) w Żabieńcu do Chojnowa.

Czwarty odcinek, o długości 2,80 km, od Chojnowa do ul. Sportowej w Baniosze (bez skrzyżowania).

Piąty odcinek o długości 2,98 km od wsi Baniocha (ze skrzyżowaniem) do początku obwodnicy Góry Kalwarii. Zamówienie obejmie łącznie 13,580 km drogi.

Projektant ma uwzględnić parametry dla drogi klasy GP (droga szybkiego ruchu) z dozwoloną prędkością od 80 do 100 km/h poza obszarem zabudowanym oraz 60 km/h w obszarze zabudowanym. Koncepcja ma uwzględniać budowę drogi dwujezdniowej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy z nich ma mieć szerokość 3,5-metra.

Wykonawca przedstawi GDDKiA trzy warianty. Pierwszy jest wersją bezinwestycyjną. Drugi wariant ma przedstawić proponowany przez projektanta zakres inwestycji. Trzeci wariant uwzględni poprowadzenie drogi w alternatywnym – nowym – przebiegu. Mają zostać też przeanalizowane węzły drogowe na skrzyżowaniach drogi 79 z ul. Okulickiego, Chyliczkowską i Księcia Janusza I Starego. Projektant musi także uwzględnić miejsce na węzeł autostradowym przeanalizować zasadność budowy węzłów także na pozostałych skrzyżowaniach oraz je zaprojektować.

Celem inwestycji miałoby być rozładowanie ruchu występujących na mocno obciążonych odcinkach drogi krajowej – zwłaszcza na dwujezdniowym odcinku od ul. Syrenki do skrzyżowania z ul. Okulickiego oraz jednojezdniowym odcinku biegnącym od Piaseczna do Góry Kalwarii.
Projektant na opracowanie koncepcji oraz pozyskanie wszelkich pozwoleń i decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) będzie miał 26 miesięcy. Składanie ofert w przetargu wyznaczono na 25 stycznia przyszłego roku.

Czy wreszcie doczekamy się przebudowy drogi krajowej 79. Temat ciągnie się już od wielu lat. Poniżej przypominamy plany, które miano zrealizować już… kilkanaście lat temu.

12 KOMENTARZE

  1. Przecież drogę blokują światła, których jest coraz więcej. Na likwidację się nie zanosi. po co więc wywalać dziesiątki milionów na drogę?
    1. Zlikwidujcie światła.
    2. W kilku miejscach należy wykonać ronda ronda.
    3. Zróbcie odcinkowy pomiar od obwodnicy GK do Piaseczna i od razu przepustowość wzrośnie.

  2. Przecież już plany były 15 lat temu. Potem przyszedł taki jeden minister co z Anglii pochodzi i pieniądze zabrał. Nima i nie będzie. Może się to powtórzyć.

  3. Informacja z 2018 roku (https://wgospodarce.pl/informacje/49253-komunikacyjny-przelom-na-mazowszu):
    „…Co równie ważne ruszą prace przygotowawcze do rozbudowy DK 79 na odcinku Piaseczno – Góra Kalwaria, która dziś jest dramatycznie zatłoczona i niebezpieczna, a ma stać się dwujezdniową arterią. Program Inwestycji obejmuje do 2020 r. wykonanie dokumentacji oraz wykup gruntów. Zaplanowana jest tam budowa prócz dwujezdniowej drogi klasy GP, budowa obiektów inżynierskich, skrzyżowań, sieci dróg dojazdowych i odcinków dróg gminnych, budowa oświetlenia drogowego, zabezpieczeń akustycznych, oraz systemu odwodnienia drogi.”

    Czyli do 2020 roku miały już być wykupione grunty. Jak tu wierzyć w kolejne obietnice???

Skomentuj Darekp Anuluj odpowiedź

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię