PIASECZNO Już 12 marca pociągi SKM dojadą z Warszawy do Piaseczna. Powstaną dwie nowe linie – S4 i S40. Spowoduje to, że na tory wiodące do stolicy wjedzie kilkadziesiąt nowych składów dziennie
Pociągi linii S4 będą jeździły codziennie. Będą obsługiwały trasę Piaseczno-Warszawa Zachodnia-Warszawa Gdańska-Legionowo-Wieliszew, a po zakończeniu remontu trakcji dojadą do Zegrza. Linia S40 będzie jeździła tylko od poniedziałku do piątku na trasie Piaseczno-Warszawa Główna.
SKM zapowiada, że nowe linie będą obsługiwały nowe, elektryczne pociągi. Chociaż nie ma jeszcze rozkładów jazdy, można spodziewać się, że SKM-ki będą kursowały średnio co 25-30 minut w jednym kierunku, podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych miejscowości w aglomeracji warszawskiej, do których już dojeżdżają (Pruszków, Otwock, Sulejówek, Miłosna, Legionowo, Wieliszew, Radzymin). Pociągi SKM zastąpią składy Kolei Mazowieckich, które dziś dojeżdżają do Piaseczna.
– Koleje Mazowieckie po marcowej korekcie rozkładu jazdy pociągów nadal będą jeździć do Piaseczna – uściśla Biuro Rzecznika Prasowego Koleje Mazowieckie – KM. sp. z o.o. – Pociągi SKM zastąpią składy, który kończyły bieg w Piasecznie, ale wszystkie pozostałe pociągi przejeżdżające przez Piaseczno wciąż będę służyły mieszkańcom.
Nowych pociągów przybędzie i będzie to zmiana odczuwalna. Do tego stopnia, że kierowcy jeżdżący dziś ul. Jana Pawła II w kierunku Orężnej, a także poruszający się Słoneczną w Starej Iwicznej czy Krasickiego w Nowej Iwicznej muszą przygotować się na jeszcze dłuższe i częstsze stanie przed opuszczonymi szlabanami. Już dziś bardzo na to narzekają. A za miesiąc będzie jeszcze gorzej.
11 lat temu w Starej Iwicznej, w związku z przebudową linii kolejowej, PKP PLK planowała pobudować wiadukt. Nie zgodzili się na to mieszkańcy, którzy zorganizowali nawet pikietę i zablokowali drogę. Kilka lat później pojawił się pomysł, aby pobudować tunele pod linią kolejową w Piasecznie (Jana Pawła II) i w Nowej Iwicznej. Ale inwestycja przekraczała możliwości finansowe powiatu. Dziś żadnych wiaduktów czy tuneli nie ma w planach, a ruch w rejonie przejazdów jest o wiele większy niż wcześniej. W tej sytuacji można spodziewać się, że już niedługo mieszkańcom Piaseczna i Lesznowoli przybędzie kolejny problem komunikacyjny.
TW
„PKP PLK planowała pobudować wiadukt. Nie zgodzili się na to mieszkańcy, którzy zorganizowali nawet pikietę i zablokowali drogę”
No to teraz PKP PLK zablokuje drogę mieszkańcom. I nie tylko im.
i bardzo dobrze, nie chcieli wiaduktu to niech teraz wdychają opary spalin
Nie Myślący mieszkańcy wiadukt bardzo by wszystko usprawnił
Czy SKM będzie dojeżdżać do Czachówka? Jest to w planach przynajmniej dluzzszych?
Z Chyliczek do dworca w Piasecznie mam: spacer do Chylic,
następnie jeden autobus, przesiadka, drugi autobus. W sumie prościej do Warszawy samochodem, chyba że zostanie zbudowany odpowiedni parking, a na to się nie zanosi. Czekam na pociąg osobowy na trasie (tory są) Konstancin – Piaseczno.
A co z połączeniem z lotniska CHOPINA do Zegrza .
Mam nadzieję że się w końcu doczekamy.
Poczytaj sobie o tym ile już było prób i rozmów. Ba nawet w 2001 był organizowany próbny przejazd.
dziś na Krasickiego w Nowej Iwiczna w godzinach szczytu przejeżdża minimum 6 pociągów na godzinę. w dwie strony. gdy dojdą 2 linie skm .czyli co pol godziny to 4 pociagi w jedna i 2gą stronę. razem 8.dodac 6 obecnych.to juz 14 na godzinę. czyli szlaban się nie będzie praktycznie podnosił. a to oznacza katastrofę. no i jeszcze rondo przy kieleckiej.czyli- kolejna blokada ruchu.idzie wiosna.i mam skuter.wiec dam sobie radę. ale juz dziś rzucam hasło. zrobmy cos kierowcy i zablokujmy tory lub cos co pozwoli uniknąć tej katastrofy. dziś 12 km. bez przejazdu przez jakiekolwiek miasto.zajmuje mi 40 minut.jesli nic z tym nie zrobimy- będzie godzinka jak nic.
@Michal A po co aż tam i dlaczego akurat tam? Wreszcie kto za to ma zapłacić… Zapytaj wójta czy kogo tam macie… Teraz niedość że częstotliwość poniżej wszelkiej krytyki i jakieś wyimaginowane trasy do Wieliszewa/Zegrza to jeszcze w drugą stronę…
To jest Szybka Kolej Miejska, a nie Sporadyczna Kolej Miejska…
@Elka Jakie to ma znaczenie dla mieszkańców Gminy Piaseczno. Kto czeka, ten czeka – ja z pewnością nie. Ja czekam na SKM z Piaseczna przez Warszawę Śródmieście np do Wschodniej. Obawiam się, że linia na lotnisko mogłaby znacznie i negatywnie wplynąć na przepustowość pociągów do i przez Piaseczno. Także nie, dziękuję.
@aż… Powodzenia z tą nierealną wizją… Z tym dojazdem do PKP jest i tak chyba lepiej niż było kiedyś.
@gregoreg Tragedia… Połóżcie się na tory… haha Jeżeli problem to trzeba przesiąść się na komunikację zbiorczą, a jak to nie pomaga to przeprowadzić do centrum miasta i z buta. Straszne to życie…
Czemu akurat od 12 marca, a nie od 1 marca?
@Michal Poza tym SKM działa w granicach stref biletowych ZTM Warszawa. W tym przypadku II Strefa ogowiązuje jedynie do Zalesia Górnego. Gmina Piaseczno będzie słono za to płaciła, także zapytaj się włodarzy u siebie dlaczego nie wykładają kasy, ale obawiam się, że to wręcz nieracjonalne i nieopłacalne.
Czyli dubel S3 na wydłużonej trasie, a połączenia lk9 z linią średnicową nadal brak. Gdyby to puścili przez Warszawę Wschodnią i Warszawę Śródmieście, to i ludzie jadący od strony Legionowa mieliby więcej połączeń, i nie byłoby potrzeby na S40 (które i tak do samego centrum nie dowozi)
Szanowni Państwo,
Głowa do góry.
Miasto i Gmina Błonie nie ma SKM-ki. Nie ma wiaduktu. Nie ma też tunelu. I co ? I nic ! Jakoś się żyje !!
I bardzo dobrze niech cierpią teraz xd za głupotę co nie chcieli wiaduktu
tak tak niech cierpią a w ogóle to dorzuciłbym inm jeszcze ze 3 wiatraki, taką małą przenośną elektownię atomową, ze 2 pasy do lądowania samolotów czarterowych, w pobliżu powinna powstać nowa oczyszczalnia ścieków typu trzaskawka, oraz punkt przerobu metali niekoniecznie szlachetnych Hołk
Polecam odwiedzić Legionowo. Jeden tunel. Jeden wiadukt i teraz budowa drugiego tunelu pod torami i żyjemy jak trzeba. Tory nie przeszkadzają i pociągów dużo. Myśleć trzeba od razu .a nie po fakcie. pozdrawiam.
Super! W końcu. I to dwie linie.
To znacząco usprawni transport miejski/podmiejski w południowo zachodniej części aglomeracji warszawskiej.