Wiemy, kiedy Szybka Kolej Miejska dojedzie do Piaseczna, będą dwie linie

20

PIASECZNO Już 12 marca pociągi SKM dojadą z Warszawy do Piaseczna. Powstaną dwie nowe linie – S4 i S40. Spowoduje to, że na tory wiodące do stolicy wjedzie kilkadziesiąt nowych składów dziennie


Pociągi linii S4 będą jeździły codziennie. Będą obsługiwały trasę Piaseczno-Warszawa Zachodnia-Warszawa Gdańska-Legionowo-Wieliszew, a po zakończeniu remontu trakcji dojadą do Zegrza. Linia S40 będzie jeździła tylko od poniedziałku do piątku na trasie Piaseczno-Warszawa Główna.

SKM zapowiada, że nowe linie będą obsługiwały nowe, elektryczne pociągi. Chociaż nie ma jeszcze rozkładów jazdy, można spodziewać się, że SKM-ki będą kursowały średnio co 25-30 minut w jednym kierunku, podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych miejscowości w aglomeracji warszawskiej, do których już dojeżdżają (Pruszków, Otwock, Sulejówek, Miłosna, Legionowo, Wieliszew, Radzymin). Pociągi SKM zastąpią składy Kolei Mazowieckich, które dziś dojeżdżają do Piaseczna.

– Koleje Mazowieckie po marcowej korekcie rozkładu jazdy pociągów nadal będą jeździć do Piaseczna – uściśla Biuro Rzecznika Prasowego Koleje Mazowieckie – KM. sp. z o.o. – Pociągi SKM zastąpią składy, który kończyły bieg w Piasecznie, ale wszystkie pozostałe pociągi przejeżdżające przez Piaseczno wciąż będę służyły mieszkańcom.

Nowych pociągów przybędzie i będzie to zmiana odczuwalna. Do tego stopnia, że kierowcy jeżdżący dziś ul. Jana Pawła II w kierunku Orężnej, a także poruszający się Słoneczną w Starej Iwicznej czy Krasickiego w Nowej Iwicznej muszą przygotować się na jeszcze dłuższe i częstsze stanie przed opuszczonymi szlabanami. Już dziś bardzo na to narzekają. A za miesiąc będzie jeszcze gorzej.

11 lat temu w Starej Iwicznej, w związku z przebudową linii kolejowej, PKP PLK planowała pobudować wiadukt. Nie zgodzili się na to mieszkańcy, którzy zorganizowali nawet pikietę i zablokowali drogę. Kilka lat później pojawił się pomysł, aby pobudować tunele pod linią kolejową w Piasecznie (Jana Pawła II) i w Nowej Iwicznej. Ale inwestycja przekraczała możliwości finansowe powiatu. Dziś żadnych wiaduktów czy tuneli nie ma w planach, a ruch w rejonie przejazdów jest o wiele większy niż wcześniej. W tej sytuacji można spodziewać się, że już niedługo mieszkańcom Piaseczna i Lesznowoli przybędzie kolejny problem komunikacyjny.

TW

20 KOMENTARZE

  1. „PKP PLK planowała pobudować wiadukt. Nie zgodzili się na to mieszkańcy, którzy zorganizowali nawet pikietę i zablokowali drogę”
    No to teraz PKP PLK zablokuje drogę mieszkańcom. I nie tylko im.

  2. Z Chyliczek do dworca w Piasecznie mam: spacer do Chylic,
    następnie jeden autobus, przesiadka, drugi autobus. W sumie prościej do Warszawy samochodem, chyba że zostanie zbudowany odpowiedni parking, a na to się nie zanosi. Czekam na pociąg osobowy na trasie (tory są) Konstancin – Piaseczno.

  3. dziś na Krasickiego w Nowej Iwiczna w godzinach szczytu przejeżdża minimum 6 pociągów na godzinę. w dwie strony. gdy dojdą 2 linie skm .czyli co pol godziny to 4 pociagi w jedna i 2gą stronę. razem 8.dodac 6 obecnych.to juz 14 na godzinę. czyli szlaban się nie będzie praktycznie podnosił. a to oznacza katastrofę. no i jeszcze rondo przy kieleckiej.czyli- kolejna blokada ruchu.idzie wiosna.i mam skuter.wiec dam sobie radę. ale juz dziś rzucam hasło. zrobmy cos kierowcy i zablokujmy tory lub cos co pozwoli uniknąć tej katastrofy. dziś 12 km. bez przejazdu przez jakiekolwiek miasto.zajmuje mi 40 minut.jesli nic z tym nie zrobimy- będzie godzinka jak nic.

  4. @Michal A po co aż tam i dlaczego akurat tam? Wreszcie kto za to ma zapłacić… Zapytaj wójta czy kogo tam macie… Teraz niedość że częstotliwość poniżej wszelkiej krytyki i jakieś wyimaginowane trasy do Wieliszewa/Zegrza to jeszcze w drugą stronę…
    To jest Szybka Kolej Miejska, a nie Sporadyczna Kolej Miejska…

  5. @Elka Jakie to ma znaczenie dla mieszkańców Gminy Piaseczno. Kto czeka, ten czeka – ja z pewnością nie. Ja czekam na SKM z Piaseczna przez Warszawę Śródmieście np do Wschodniej. Obawiam się, że linia na lotnisko mogłaby znacznie i negatywnie wplynąć na przepustowość pociągów do i przez Piaseczno. Także nie, dziękuję.

  6. @gregoreg Tragedia… Połóżcie się na tory… haha Jeżeli problem to trzeba przesiąść się na komunikację zbiorczą, a jak to nie pomaga to przeprowadzić do centrum miasta i z buta. Straszne to życie…

  7. @Michal Poza tym SKM działa w granicach stref biletowych ZTM Warszawa. W tym przypadku II Strefa ogowiązuje jedynie do Zalesia Górnego. Gmina Piaseczno będzie słono za to płaciła, także zapytaj się włodarzy u siebie dlaczego nie wykładają kasy, ale obawiam się, że to wręcz nieracjonalne i nieopłacalne.

  8. Czyli dubel S3 na wydłużonej trasie, a połączenia lk9 z linią średnicową nadal brak. Gdyby to puścili przez Warszawę Wschodnią i Warszawę Śródmieście, to i ludzie jadący od strony Legionowa mieliby więcej połączeń, i nie byłoby potrzeby na S40 (które i tak do samego centrum nie dowozi)

  9. Szanowni Państwo,
    Głowa do góry.
    Miasto i Gmina Błonie nie ma SKM-ki. Nie ma wiaduktu. Nie ma też tunelu. I co ? I nic ! Jakoś się żyje !!

  10. tak tak niech cierpią a w ogóle to dorzuciłbym inm jeszcze ze 3 wiatraki, taką małą przenośną elektownię atomową, ze 2 pasy do lądowania samolotów czarterowych, w pobliżu powinna powstać nowa oczyszczalnia ścieków typu trzaskawka, oraz punkt przerobu metali niekoniecznie szlachetnych Hołk

  11. Polecam odwiedzić Legionowo. Jeden tunel. Jeden wiadukt i teraz budowa drugiego tunelu pod torami i żyjemy jak trzeba. Tory nie przeszkadzają i pociągów dużo. Myśleć trzeba od razu .a nie po fakcie. pozdrawiam.

  12. Super! W końcu. I to dwie linie.
    To znacząco usprawni transport miejski/podmiejski w południowo zachodniej części aglomeracji warszawskiej.

Skomentuj Xxl Anuluj odpowiedź

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię