Jest odpowiedź PKP w sprawie rozładunku pociągów przy targowisku

13

PIASECZNO Kilka dni temu pisaliśmy o pociągu z kruszywem, który był rozładowywany na bocznicy przeładunkowej przylegającej do ul. Towarowej. Okazuje się, że podobne składy będą pojawiać się w tym miejscu częściej


Wcześniej takie transporty były rozładowywane na stacji Warszawa Główna Towarowa, piaseczyńska bocznica od przynajmniej kilku lat nie była wykorzystywana – zwracał uwagę pan Paweł, nasz czytelnik. – Z tego co wiem, takie transporty będą zatrzymywały się przy Towarowej częściej, być może nawet co kilka dni. Czy nasze wyremontowane ulice są przystosowane do ważących kilkadziesiąt ton samochodów? A co z korkami i możliwymi utrudnieniami w ruchu w tym rejonie, które mogą być uciążliwe zwłaszcza w dni targowe? – zastanawiał się. Do sprawy odniósł się burmistrz Daniel Putkiewicz, który poinformował, że gmina wyśle pismo do firmy prowadzącej rozładunek.
– Zapytamy, czy uzgadniali przejazd ciężkich samochodów naszymi drogami i czy takie operacje przeładunkowe będą się powtarzały – zapewnił. Tymczasem w poniedziałek PKP PLK poinformowały, że pod koniec sierpnia została zawarta umowa z firmą Budokrusz SA.
– Jest to umowa na wykorzystanie dwóch torów w Piasecznie dla potrzeb przeładunku kruszyw – wyjaśnia Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK. – Umowa została zawarta na czas nieokreślony. Pierwsze wykorzystanie torów odbyło się 15 września. Zgodnie z zapowiedziami najemcy tory będą wykorzystywane kilka razy w miesiącu.

TW

13 KOMENTARZE

  1. Czyli co? Trzeba postawić ,,odpowiednie,, znaki drogowe i postawić patrole policji w chwili pojawienia się składów z kruszywem….. no chyba, że już ,,ktoś,, przytulił parę PLN za nierobienie problemów… zobaczymy wkrótce:)

    • Już się nie mogę doczekać na złote myśli Pana burmistrza Widza, który być może wytłumaczy nam wszystkim, że te rozładunki to dla naszego dobra i powinniśmy się z nich cieszyć.

    • Z jednej strony hasło „TIRy na tory”, a jak już transport dociera koleją do miejsca docelowego to wszystkim przeszkadza. Od czegoś ten tor wybudowany i częściowo utrzymywany z naszych podatków chyba powinien służyć, a nie być tylko wątpliwa dekoracją. Podejrzewam, że znaków nikt nie postawi nie dlatego, że ktoś wziął w łapę, tylko dlatego, że teraz będzie to jawne działanie na szkodę i PKP PLK, i Budokruszu i, przewoźnika kolejowego.

  2. Budokrusz ma siedzibę i betoniarnię zaraz za Auchan w kierunku stolicy.
    Jakby tam od tej bocznicy nie jechać, to będzie po nowych, ładnie wyszykowanych przez gminę drogach.
    Niedługo będą wyglądały gorzej od tych starych 🙂

  3. Zakaz wjazdu powyżej 10 ton z każdej strony, policja i po problemie. To są drogi gminne/powiatowe więc to Piaseczno decyduje o ograniczeniach. Tylko trzeba mieć jaja aby to zrobić.

  4. Była rampa (tzw. żwirownia) w Jeziorkach przez kilkadziesiąt lat, to zlikwidowali i zniszczyli. Teraz będzie przeładunek w środku Piaseczna. Genialnie!

  5. Wydaje mi się że ulica nie jest przystosowana do takiego obciążenia a PKP raczej nie dołożyło się do remontu ulicy. W takim razie należy postawić odpowiednie znaki.

  6. wszystkie studzienki na Towarowej już są zapadnięte, kwestia kilku takich rozładunków i na niedawno wyremontowanym odcinku tej drogi będzie tak samo jak przed remontem :/

    • Tory wyładowcze, na których stoją rozładowywane ze żwiru węglarki należą do ,,PKP Polskich Linii Kolejowych” SA – firmy, która jest zarządcą państwowej sieci kolejowej, modernizuje i konserwuje torowiska, infrastrukturę kolejową, ustala i ,,koryguje” rozkłady jazdy, a także prowadzi ruch kolejowy. To jest własność grupy kapitałowej PKP, nad którą nadzór właścicielski pełni tzw. jednoosobowa spółka (XD) skarbu państwa ,,Polskie Koleje Państwowe” SA i władze samorządowe nie mają niczego do powiedzenia w kwestii tego, jak PKP zarządza swoim mieniem. Przemiany ustrojowe, a w szczególności decentralizacja (nie ta gospodarcza, która jest godna pochwały skądinąd, tylko polityczno-administracyjna) doprowadziła do wzrostu ambicji władz samorządowych i w tym sobiepańskim rozbestwieniu wydaje im się, że są królami i że w swoim powiecie/województwie mogą wszystko. Tymczasem jest administracja centralna, rządowa, jest ogólnopolskie prawo stanowione, jest prawo własności, a administracji samorządowej pozostaje zmieścić się pomiędzy tym wszystkim. Prawdą jednak jest to, że jest duże prawdopodobieństwo, iż istnieje fizyczna możliwość przeładunku żwiru na stacji PKP ,,Warszawa Okęcie”, na której znajduje się większa bocznica i kilka punktów zdawczo-odbiorczych, a w tym rampa boczna i plac rozładowczy, na którym prowadzi się przeładunek z należących do ,,PKP Cargo” SA węglarek typu ,,Eaos”, jak również z innego typu wagonów innego przewoźnika, a obserwacje z okien pociągów czynione wykazują, że najczęściej tor przy rampie i usytuowanym za nią placu jest pusty, a lepiej byłoby dla mieszkańców, gdyby tam właśnie dokonywała się całość przeładunku na wywrotki firmy ,,Budokrusz” SA.

  7. PLK to państwo w państwie PiS. Gmina trochę „pokpiła” sprawę, nie ustawiając wcześniej na tych ulicach ograniczeń masy dopuszczalnej. Jeśli zrobi to teraz, PLK powie, że Piaseczno rzuca im kłody pod nogi i „w rewanżu” może np. zamknie przejazd na Orężnej do czasu wybudowania tunelu (np. na 10 lat) i oczywiście w zupełnie innym miejscu, niż by chciała gmina. Każdy pamięta jak „sprawnie” szła im budowa wiaduktu nad torami, albo jak pół roku malowali przejazd nad Jeziorką, że nie wspomnę o remoncie dworca PKP na koszt gminy, czy blokadzie możliwości urządzenia parkingu wzdłuż torów. To ostatnie być może wiąże się z rozładunkami, bo skoro nie parking, to droga kolejarzom z oczywistych względów bardziej przypasowała. Sądzę, że burmistrz (przy całym szacunku) jest trochę „za cienki” na taką instytucję, no ale faktem jest, że te rozładunki to jedna z większych afer w ostatnim czasie i ciekaw jestem, jak to się skończy.

  8. Mam nadzieję, że wiecie, że tory w tamtym miejscu prawdopodobnie były pierwsze przed ulicą? Dlaczego chcecie paraliżować transport kolejowy? Dlatego, bo zbudowaliscie za słabą nawierzchnię? Ale oczywiście, sądze że jednak PLK powinno dofinansować lepszą drogę.

  9. Ciemniaki zablokujcie wszystko , po co komu tory, po co jeździcie pociągami, po co budujecie osiedla przy torach, po co jeżdżą autobusy? 709 zapełniony to taka ciężarówka z kruszywem. Chcecie nowych inwestycji, chcecie coś wybudować? To zamówicie sobie beton z Krakowa. Piaseczno powstało tylko dzięki tej bocznicy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię