Zamknij

Niskopodłogowe "elki"

14:00, 29.02.2020 Aktualizacja: 13:24, 02.03.2020
Skomentuj
PRAŻMÓW ZTM zapewnia, że od połowy lutego wszystkie autobusy w sieci Warszawskiego Transportu Publicznego są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz rodziców z wózkami dziecięcymi.

Do listy linii obsługiwanych przez niskopodłogowe autobusy doszły linie lokalne "L". Do tej pory nie wszystkie pojazdy jeżdżące na trasach "elek" miały wejście z niską podłogą - do ich obsługi kierowane były pojazdy należące do niewielkich lokalnych firm, w tym także mikrobusy i autobusy turystyczne. Wymagania Zarządu Transportu Miejskiego wobec przewoźników rosły i tabor był sukcesywnie wymieniany.Prażmów był ostatni

Ostatnią gminą obsługiwaną przez wysokopodłogowe autobusy był Prażmów. W lutym, w ramach nowej umowy, również na liniach L17 i L19 zaczęły kursować pojazdy z niską podłogą z logo WTP. Obecny operator, firma PKS Polonus, skierowała do obsługi dwunastometrowe niskopodłogowe autobusy hybrydowe marki Volvo. To dalszy ciąg procesu zmian, który dokonuje się od kilku lat na liniach lokalnych. Zarząd Transportu Miejskiego stawia coraz wyższe wymagania operatorom obsługującym te linie. Wśród wymagań są m.in. jednolita kolorystyka wozów, klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, wyświetlacze kierunkowe oraz przede wszystkim niska podłoga.Pierwszy niskopodłogowy autobus pojawił się w 1994 r. Był to piętnastometrowy, trzyosiowy Neoplan. W kolejnych latach liczba "niskopodłogowców" rosła, co pozwalało wycofywać ze służby wysłużone ikarusy i jelcze. Ostatnie liniowe autobusy z wysoką podłogą pożegnaliśmy w 2013 roku. Od tej pory na liniach jeżdżących po Warszawie oraz podmiejskich każdy kurs autobusu realizowany jest przez pojazd z niską podłogą. Źródło i fot.: www.ztm.waw.pl

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

MałgorzataMałgorzata

0 0

Czy te autobusy mają około 10 lat? I palą minimum 30 l na 100 km? A co z żywotnością akumulatorów? Bo jeżdżąc nimi słyszę głównie silnik NIEELEKTRYCZNY. Co z ekologią?

17:55, 29.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MamutMamut

0 0

Małgorzata idź się leczyć ,ekoterroryscie

10:12, 01.03.2020

JakubJakub

0 0

Pierwszy 15 metrowy Neoplan w 2013 roku? Serio?

18:36, 29.02.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IrekIrek

0 0

Grunt, to rzetelna informacja... Chyba końcówka 1994 roku.

08:50, 02.03.2020

JerzyJerzy

0 0

Czy na linii L17 można jechać z rowerem?

20:50, 29.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pytampytam

0 0

Przed wyborami w Górze zapowiadano rewolucję w elkach , m.in.:
- rozbudowa tras,
- bezpłatne przejazdy itd.
Od kiedy ruszą te zmiany, choćby etapami?

21:31, 29.02.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec KierszkaMieszkaniec Kierszka

0 0

Kiedy wreszcie przyjazdy pociągów będą zsynhronizowane z odjazdami eLek z pod dworca PKP Piaseczno. 2 marca 2020 wjechał pociąg z Warszawy o 19,24, ludzie z językiem na brodzie pognali na przystanek eLek po to, aby zobaczyć odjeżdżający o 19,25 autobus L-39, bo przecież to zgodne z rozkładem. I tak jest codziennie. KTO tak BEZMYŚLNIE ułożył rozkład, aby odjeżdżał pusty autobus, a ludzie nie mieli jak się dostać do domów, bo następny za 30 minut? I tak gmina chce zachęcić do ekologicznego transportu zintegrowanego??? Ale co tam - pociągi jeżdżą, eLki jeżdżą a przecież tylko wichrzyciele się czepiają :(

10:34, 03.03.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu piasecznonews.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%