Zamknij

Umowy na budowę Puławskiej Bis podpisane!

11:48, 17.08.2017 Aktualizacja: 13:20, 17.08.2017
Skomentuj
Dziś w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza zostały podpisane trzy umowy na zadanie: "Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca".

Inwestycja jest ujęta w aktualizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023

(z perspektywą do 2025 r.), który 12 lipca 2017 r. przyjęła Rada Ministrów. Zmieniony dokument dokonuje priorytetyzacji drogowych zadań inwestycyjnych, z uwzględnieniem nowego limitu dostępnego na inwestycje realizowane na sieci dróg krajowych.Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z 20 czerwca 2017 r. limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych został zwiększony ze 107 mld zł do 135 mld zł. Jednocześnie Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk został zobowiązany do przedstawienia do końca roku listy inwestycji, których budowa zostanie sfinansowana w ramach podwyższonego o 28 mld zł limitu. Zobowiązanie to zostało już wypełnione.

Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa - Grójec została podzielona na trzy zadania:

Zadanie A

Odcinek: w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem)

Długość: ok. 6,64 km

Wykonawca Robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A., Wartość kontraktu: 221,4 mln zł brutto

Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu

Węzły drogowe: w. Zamienie; w. Lesznowola

Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowaZadanie B

Odcinek: w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem)

Długość: ok. 14,8 km

Wykonawca Robót: IDS-BUD S.A.

Wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto

Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu

Węzły drogowe: w. Antoninów; w. Złotokłos; w. Tarczyn Północ

Obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową

Remont istniejącej DK 7: ok. 17 kmZadanie C

Odcinek: w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca

Długość: ok. 7,9 km

Wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A.

Wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto

Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu

Węzły drogowe: w. Tarczyn Południe

Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową

Termin realizacji dla wszystkich zadań jest następujący:

Prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych) od daty rozpoczęcia, tj. od 17.08.2017 r., a w tym:

16 miesięcy - projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID

18 miesięcy - realizacja robót (od marca 2019 do marca 2021)Nadzór inwestorski nad przebiegiem inwestycji pełni firma SAFEGE S.A.S., z którą GDDKiA podpisała umowę o wartości 15 mln zł w dniu 02.08.2017r.O inwestycji (trzy zadania)

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:

w. Warszawa Lotnisko - Lesznowola - ok. 6,6 km;

Lesznowola - Tarczyn - ok. 14,8 km;

Tarczyn - obwodnica Grójca - ok. 7,9 km.Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:

węzeł Zamienie;

węzeł Lesznowola;

węzeł Antoninów;

węzeł Złotokłos;

węzeł Tarczyn Północ;

węzeł Tarczyn Południe.

Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.Parametry techniczne:

klasa drogi - S;

długość - ok. 29 km (6,6 km + 14,8 km + 7,9 km);

liczba jezdni - 2;

przekrój normalny:

na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko - do węzła Lesznowola - dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, pas dzielący 5 m;

od węzła Lesznowola - do końca opracowania: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas dzielący 12,0 m(rezerwa pod trzeci pas ruchu).Nową szosą ekspresową mamy pojechać w roku 2021. Z dokładnym przebiegiem S7 można zapoznać się tutaj

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

MarkoMarko

0 0

Wszystko fajnie, minął ponad rok i nie widać żeby cokolwiek się działo z Puławską BIS. Czy wiadomo kiedy zaczną budować? Niby trasa ma być oddana za 3 lata, a jeszcze nikt łopaty nie wbił:)

09:36, 09.11.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŁukaszŁukasz

0 0

w artykule jest napisane, prace w terenie ruszą w marcu 2019.

09:19, 13.12.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AltAlt

0 0

Jaka pulawska bis? Od dawna już jest to S7 bis w około której jest już dość dobra infrastruktura A jak widać będzie jeszcze lepsza. S7 bis omija szerokim łukiem Piaseczno i nawet nie przewiduje zjazdu w ramach obecnej infrastruktury tylko dla nowej 724? Która Bóg wie kiedy będzie. Nazywanie tej drogi Puławska bis dawno mija się z celem. Brakuje w gminie i powiecie drogi która przecież by tereny w pół drogi między Gora Kalwaria A stara S7 dochodząc do Dk50. To może wplyneloby na rozwój...

15:39, 09.08.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu piasecznonews.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%