Zwężenie Puławskiej do jednego pasa. II etap przebudowy

4

PIASECZNO W sobotę, 26 czerwca 2021 roku, rozpoczyna się II etap przebudowy ul. Puławskiej. Wyłączona z ruchu będzie zachodnia część ulicy na fragmencie od ul. Szkolnej do ul. Chyliczkowskiej.

26 czerwca 2021 roku gmina Piaseczno wprowadzi zmianę organizacji ruchu na ul. Puławskiej. Do jednego pasa zostanie zawężony prawie cały odcinek od ul. Warszawskiej do skrzyżowania z ul. Chyliczkowską / Jana Pawła II. Tylko przed samym skrzyżowaniem (około 60 m) pozostaną dwa pasy ruchu umożliwiające relacje na wprost/lewo i na wprost/prawo. Na całym wskazanym odcinku nie będzie możliwości parkowania.

Jak pojadą L, 709 i 727

Przy II etapie prac przystanki końcowe komunikacji zbiorowej zostaną przeniesione na ul. Żytnią. Już od soboty 26 czerwca linie “L” wyjadą ul. Warszawską do ul. Puławskiej i dalej pojadą swoimi podstawowymi trasami. Wspólnym przystankiem z autobusami 709 i 727 będzie tymczasowy przystanek przed ul. Młynarską.

Mapa zmian trasy linii autobusowej 709 na okres prac remontowych

Od poniedziałku 28 czerwca wszystkie autobusy 709 dojadą na tymczasową pętlę w ul. Żytniej. Nastąpi to w wyniku zajęcia robotami drogowymi pętli 709 przy ul. Szkolnej (“Szkolna 01”) oraz rozpoczęcia przebudowy ul. Dworcowej. Na ulicę Żytnią będzie również dojeżdżał nocny autobus N83.

Linie “L”: L-1, L-3, L23, L24 i L39 pojadą ul. Towarową przez teren dworca PKP. Natomiast linia L25 obsługiwana przez autobusy 12-metrowe pojedzie ul. Wojska Polskiego omijając PKP Piaseczno, ponieważ nie dokona manewru zjazdu z ul. Dworcowej w ul. Towarową. Linia L25 przyjedzie do Piaseczna od strony Żabieńca ul. Ks. Janusza I Starego, dalej ul. Gerbera, Wojska Polskiego do Jana Pawła II i dalej Chyliczkowską do krańca Zgoda (ta sama trasa w obu kierunkach).

Od poniedziałku jednocześnie dojdzie do wprowadzenia wakacyjnych rozkładów jazdy na 709, 710 i 739. Zatem zakres wprowadzanych zmian będzie bardzo rozległy i dla wielu pasażerów wymusi ustalenie nowych powiązań rozkładowych optymalizujących czas i trasę dojazdu do celu podróży. Prosimy o weryfikację komunikatów ZTM i powiązanych z nimi zmian w rozkładach jazdy na stronie wtp.waw.pl.

W poniedziałek 28 czerwca rozpoczyna się przebudowa ul. Dworcowej na odcinku od ul. Nadarzyńskiej do al. Lotników. Ulica na tym odcinku zostanie wyłączona z ruchu (z utrzymaniem dojazdu do posesji). Objazdy zostaną wyznaczone ulicami: Nadarzyńska – Wojska Polskiego – Sienkiewicza.

Źródło: piaseczno.eu

4 KOMENTARZE

  1. Trasa 709 coraz dalej od wschodniego Piaseczna. Osoba, która planuje objazdy żyje w kompletnym oderwaniu od rzeczywistości, gdzie konsultacje społeczne????

  2. Ile to nieudolne zarządzanie miastem i remontami w nim kosztuje budżet gminny? Jeszcze niedawno była mowa iż każdorazowa zmiana trasy autobusu to koszt (o ile dobrze pamiętam) około 40 tys zł. Teraz chyba już nie stanowi to problemu… W sumie przecież kasa trafia do spółki miejskiej przyjaciela – Pana Trzask. Przy obniżonych wpływach z biletów spowodowanych pandemią może się to okazać cennym zastrzykiem gotówki dla warszawskiej spółki… Czy Pan Trzask odwdzięczy się za to w jakiś sposób swojemu przyjacielowi z Piaseczna? Gratulacje za wynegocjowanie warunków dofinansowania SKM. Wszystkie gminy począwszy od Wieliszewa do Piaseczna dorzucą się do budżetu Miasta Stołecznego Warszawa. Powiedzmy, że usprawiedliwiałbym jeszcze ten koszt SKM, gdyby pociągów było więcej, a ich trasa byłaby krótsza bądź gdyby Piaseczno zostało objęte I strefą biletową, ale po co o to wszystko zabiegać – ile zaśpiewają tyle Gmina Piaseczno sypnie z sakiewki…

    Po co dzielić te remonty, robić je etapami, skoro i tak wszystko robi jedna i ta sama firma. Przypadek?

  3. Dlaczego w tej sytuacji nikt w UMiG nie pomyślał, aby czasowo zwiększyć częstotliwość kursowania takiej np. linii L-39, a jeszcze lepiej po prostu na czas przebudowy Dworcowej uruchomić jakąś nową linię „busikową” pomiędzy dworcem PKP a centrum miasta (oczywiście z często kursującymi pojazdami)?

    Pewnie dlatego, że odpowiedzialni za te sprawy gminni notable nie korzystają z komunikacji publicznej, a wyobraźni też brakuje.

    Dla tysięcy mieszkańców okolic dworca PKP zapylanie na piechotę (w dodatku w lecie, przy bardzo możliwych upałach, jak ostatnio) gdzieś na położone na uboczu targowisko (do którego zresztą dojście np. z osiedla Orężna jest dodatkowo wydłużone dzięki likwidacji tunelu pod torami, co zmusza ludzi do chodzenia dookoła albo nielegalnego i niebezpiecznego przechodzenia przez tory), żeby tam wsiąść do autobusu linii 709, to naprawdę b. duże utrudnienie. Łatwo temu zaradzić, puszczając często kursujące busiki od dworca PKP Towarową do centrum P-na. Trasa krótka, koszt niewielki, a ułatwienie dla pasażerów duże.
    Trzeba tylko pomyśleć…

Skomentuj MAREK Anuluj odpowiedź

Wprowadź komentarz !
Podaj swoje Imię